Kort - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Tom Witteveen - WaarBenJij.nu Kort - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Tom Witteveen - WaarBenJij.nu

Kort

Door: Tom Witteveen

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 Mei 2010 | Nepal, Kathmandu

Aangezien ik 15 minuten heb om een bericht te plaatsen hou ik het kort.

Eigelijk is kort ook het eerste wat me opviel, de mensen zijn hier erg kort. In lengte uiteraard. Gecombineerd met "wit" zijn, blond lang haar en het feit dat ik toch net iets te dichtbij een "rally van maoisten" sta leidt ertoe dat ik hier nogal word aangekeken of gefotografeerd. Gelukkig betekend aangekeken meestal veel stiekem giechelende jongeren en kinderen die naar je lachen. Aandachts-allergie is bij mij nooit gediagnostiseerd dus tot nu toe heb ik daar weinig problemen mee.

Vandaag heeft het me drie uur gekost om mijn "gastgezin" te vinden. Geen wonder, want straatnaam noch huisnummer was bekend. Eenmaal aangekomen daar werd ik zo ongeveer aangevallen door de lokale hond. Of het nou speelsheid of uit waakzaamheid was, ik zag het slijm met Rabies al over mijn net schone korte broek gaan. Met enigszin hoge bloeddruk werd ik tot grote geruststelling met alle liefde ontvangen door Rama en Bishop Joshi. Vijf minuten later had ik zo ongeveer de hele familie ontmoet.

Mijn tijd is alweer op. Kathmandu is bijna onbeschrijvelijk. Ik heb er nu 2 dagen aan alles wat de stad te bieden heeft mogen ruiken, conclusie: het stinkt hier. Ondanks dat doe ik alles het liefst te voet, spreek onderweg wat Nepali aan en kijk mijn ogen uit. Ben hier heerlijk op mijn gemak. Enige dilemma tot nu toe: cola, rode wijn of een echt Deutsche Warsteiner? In het vliegtuig koos ik uiteraard voor het laatste. Al met al een luchtig (14.000m hoogte) begin dus.


  • 09 Mei 2010 - 07:25

    Mams:

    Leuk kort verhaal, maar wel met genoeg inhoud. Voor mij in ieder geval voldoende .... een goed gevuld moederdag ontbijt :)!!
    Wij weten uit eigen ervaring hoe het in Kathmandu ruikt (heb het je vaak genoeg verteld, maar nu heb je het zelf ervaren en daar doe je het allemaal voor...toch?) Fijn dat je zo goed bent ontvangen. Super!
    Maak er wat moois van.
    Xx Liefs van ons.

  • 09 Mei 2010 - 07:58

    Pauline:

    Mooi dat je goed bent aangekomen Tommie!! En wat leuk dat je zo gastvrij bent ontvangen! Zal Roos vast waarschuwen voor de hond ;) Ben benieuwd naar je volgende verhalen! Hebben ze geen Nepalese biertjes daar? Wel een beetje integreren he ;) Kus

  • 09 Mei 2010 - 08:14

    Marit:

    Namaste! Ik ga je verhalen zeker volgen. Kan ik weer even terugdenken aan 2 jaar geleden. Ik zit momenteel in Laos (soort van verslaafd aan Azie...) dus als je benieuwd bent naar mijn avonturen: maritpaulides.waarbenjij.nu. heel veel plezier! xxx

  • 09 Mei 2010 - 08:23

    MG:

    Hoi Tom!
    Klinkt postief - je bent al goed aan het opsnuiven. Begrijpelijk maar ook komisch dat je daar opvalt - ik denk dat het deuren opent!
    "Rode Wijn in Nepal" is al een boeiend begin.
    Eyes open - watch the dogs & toitoitoi!
    Grts
    M

  • 09 Mei 2010 - 08:36

    Heleen M:

    Hoi Tom, spannend allemaal; geniet van alles!
    Tot de volgende keer.

  • 09 Mei 2010 - 08:52

    Maarten:

    "Aandachts-allergie is bij mij nooit gediagnostiseerd dus tot nu toe heb ik daar weinig problemen mee" Mooi om te zien dat je grappen op deze hoogte nog werken! Goed om wat te horen, geniet ervan!

  • 09 Mei 2010 - 09:31

    Carolien:

    Hee Tom,

    Blij te horen dat je goed bent aangekomen en een warm welkom hebt gekregen. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Geniet er maar lekker van. Wees voorzichtig he?

    Liefs

  • 09 Mei 2010 - 09:38

    Melissa:

    Hoi Tom,
    Ontzettend leuk je verhalen te lezen! Geniet maar lekker daar!
    Liefs Melissa (jvt4;))

  • 09 Mei 2010 - 10:05

    Kat:

    Hoi Tom! Sounds good! Zie je nou dat ik niet uitzonderlijk kort ben ;). Jij bent gewoon uitzonderlijk lang! Wen maar aan die stank.. Welkom in Azie! Kusje! Kat

  • 09 Mei 2010 - 10:43

    Rick:

    He Tommyboy. Mooi verhaal, lekker kort. Vertel nog even wat over je ontvangst en verblijf bij Amar. Groeten, papsie.

  • 09 Mei 2010 - 11:54

    Wouter:

    Dikzak!
    Wist ik niks van joh, jij in Nepal.
    Wat ga je daar doen dan?
    Misschien hebben ze wel Chang, Tiger of Singha bier, alledrie lekker!
    Veel plezier daar!

  • 09 Mei 2010 - 12:14

    Hilde:

    Haal die honing eens van je kont af joh! En inderdaad, geen ziektes mee naar huis brengen, rabies heeft bart al, een tweede kunnen we niet gebruiken.

  • 09 Mei 2010 - 13:41

    Gerben:

    Hee chef! tja, wat nog toetevoegen aan bovenstaande?

    Ga je ook nog wat zieke kinderen helpen ipv alleen maar warsteiner drinken en moaisten pesten? succes kerel!

  • 09 Mei 2010 - 14:38

    Bart:

    he tom

    klinkt prima allemaal! neus dicht en uitkijken voor die hondjes daar..

    maak er wat moois van!!

  • 09 Mei 2010 - 14:39

    Marieke:

    He poepje :P,

    Have fun! Mooi kort & luchtig verhaaltje.

    Groetjes, Marieke

  • 09 Mei 2010 - 15:05

    Jaap:

    Gaaf dat je er nu toch echt zit! Heel veel plezier nog :)

  • 09 Mei 2010 - 15:25

    Afje:

    Tommieee!
    Veel plezier daar! :D
    Komt allemaal wel goed heb ik zo'n gevoel, maak je geen druk ;)

    Liefs, xxx Afje

  • 09 Mei 2010 - 16:23

    Bente:

    TOMMIE!
    Klinkt goed!! Blij te horen dat je veilig bent aangekomen en je het naar je zin hebt :)
    En, je stinkt zelf ;)
    Enjoy! Kusje

  • 09 Mei 2010 - 17:45

    Banne:

    Tom! Ouwe koekenbakker, veel plezier in Nepal. Probeer wat inspiratie op te doen voor dat prachtige blad waar je wel eens wat tijd aan besteed!

    Groeten Banne!

  • 09 Mei 2010 - 18:05

    Manju:

    Hey Tom!

    Heb je echt superlang niet meer gesproken, wist helemaal niet dat je naar Nepal ging! Wat leuk joh! Ga je verhalen zeker volgen, de eerste is al leuk! En... hoop dat t minder gaat stinken daar voor je :)

  • 09 Mei 2010 - 18:16

    Esmée:

    Toms! dat klinkt goed! Die geur wen je wel aan, je gaat het in NL nog missen en ik vind 3 u eigenlijk nog best wel snel ;)

    kus

  • 09 Mei 2010 - 19:57

    Vera:

    Jeee een bericht van Tom! dat dachten er meer zo te zien! Ik sluit netjes achteraan aan ;-) Schrijven onder druk gaat je goed af! Nu nog foto's :-)

  • 09 Mei 2010 - 22:14

    Yotam:

    Hey Tom,

    klinkt ontzettend leuk allemaal. Geniet ervan en aan de stank raak je vast wel gewend.

    Groeten, Yotam

  • 11 Mei 2010 - 10:05

    Sabine:

    klinkt spannend allemaal!
    heb je al een huwelijksaanzoek gehad:P of fotograferen ze alleen maar?
    Hier mist Bart zijn mk-partner maar heb ik uit tsjechie nog paar spelletjes meegenomen. geen controle want ze waren allemaal kapot:(

    veel plezier nog daar met alle kleine mensen!

    kus

  • 15 Mei 2010 - 21:45

    Messie:

    Hee tommie! heb eindeiljk tijd gevonden om even op je bericht te reageren. Mooi dat je goed aangekomen bent en je gasgezin gevonden hebt. En joh die stank dat ruik je na een tijdje niet meer.. En als een attractie aangekeken worden wen je ook wel aan, is mij in China ook wel mee gevallen uiteindelijk. Heeel veel plezier verder nog! x

  • 16 Mei 2010 - 07:46

    Vera:

    Leuke foto :-D

  • 16 Mei 2010 - 09:38

    Vincent:

    Hee Tom,
    Leuke verhalen allemaal! Khoor iig dat je het prima naar je zin hebt. Aan de foto('s) te zien, ziet het er super uit. Sterkte met de honden!
    Groetjes, Vincent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2010

Dag vriendjes.. en vriendinnetjes...

20 Juni 2010

Loop toch naar de maan

31 Mei 2010

Nog nooit zo high geweest

16 Mei 2010

Terug naar de toekomst

09 Mei 2010

Kort
Tom

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 920
Totaal aantal bezoekers 20509

Voorgaande reizen:

06 Mei 2010 - 07 Juli 2010

Nepal

Landen bezocht: